29 marca, 2014



Dzisiejszy temat to regulacja zawieszenia, a dokładniej to przywrócenie fabrycznych ustawień. Bez zbędnego pisania przejdę do konkretów.

Przywracanie standardowych ustawień zawieszenia przedniego.

Napięcie wstępne sprężyny:

Napięcie wstępne sprężyn przedniego widelca reguluje się za pomocą  klucza 14mm obracając regulatorem aż do zrównania się trzeciego rowka z powierzchnią zatyczki teleskopu.


Regulacja siły tłumienia przy odbiciu:

Za pomocą śrubokręta płaskiego dokręcamy w prawo do oporu regulatory na górze amortyzatorów, następnie wykręcamy o jeden pełny obrót.


 Regulacja siły tłumienia przy dobiciu:

Za pomocą śrubokręta płaskiego dokręcamy regulatory znajdujące się na dole lag w prawo do oporu, a następnie wykręcamy o jeden pełny obrót.



 Przywracanie standardowych ustawień zawieszenia tylnego:

Wstępne napięcie sprężyny amortyzatora.

Amortyzator ma 7 położeń regulacji ustawienia twardości dla różnych warunków jazdy. Regulacja odbywa się za pomocą klucza hakowego.

Pozycja 1 odpowiada małemu obciążeniu motocykla i równym nawierzchnią, pozycja 2 to ustawienie standardowe, pozycje 3 do 7 odpowiednio zwiększają napięcie wstępne sprężyny dla większych obciążeń.

W moim przypadku ustawione jest na 3.

Siła dobicia:

Zbiornik z gazem. Regulacja za pomocą śrubokręta płaskiego, regulator wkręcić do oporu a następnie wykręcić o jeden pełny obrót.





Informacje zaczerpnięte z instrukcji obsługi.


12 komentarzy :

  1. o jeden obrot? o 180 czy o 360 stopni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykręcić o jeden pełny obrót, czyli 360 stopni.

      Usuń
  2. Czy jeśli ustawie wahacz tylny na 7 a mam 2 to motor uniesie się tyłem do góry ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze nie sprawdzałem czy motocykli podnosi się podczas regulacji napięcia na pewno zauważysz, że na 2 tył będzie bardziej się uginał w porównaniu do 7.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla potomnych bo komenty już stare. Ustawienie napięcia wstępnego sprężyny na 7 nie zmienia wysokości motocykla (siedzenia).
    Zawieszenie będzie jedynie twardsze. Jak usiądziecie na moto na ustawieniu 7 to możecie odnieść wrażenie, że jest wyżej ale to nie jest prawda. Dzieje się tak ponieważ gdy siadamy na motocyklu z ustawieniem 1 to zawieszenie bardzo łatwo ugina się pod naszym ciężarem. Co za tym idzie siedzimy niżej. Na ustawieniu 7 zawieszenie nie drgnie nawet i siedzi się wyżej. Na postoju motocykl będzie miał taką samą wysokość niezależnie od ustawienia tylnego zawieszenia. Ustawienie powinno być dobrane do naszej masy i oczekiwanego przez nas komfortu. Nie ustawiajcie na 1 tylko dlatego, że lepiej sięgacie nogami do ziemi siedząc na motocyklu. Takie miękkie ustawienie może zaowocować paskudną glebą kiedy będziecie lecieli większą prędkością w łuku na nierównej drodze.

    PS. Dzięki za fajny opis. Jakiś czas temu kupiłem F4i i muszę przywrócić wszystko do ustawień fabryczny a ten mały artykuł akurat fajnie zaoszczędzi mi grzebania w serwisówce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy03 maja, 2015

    Dlaczego u mnie nie ma takiej regulacji na lagach na górze??? :( Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie oryginalne lagi ?

      Usuń
    2. Lagi oryginalne ale okazalo sie ze cebra miala dzwona i sa niefachowo wyprostowane. Może masz dojście do dobrych uzywanych czesci do takiej hondy, pasowaloby mi wymienic przednie lagi. Z góry dziękuję.

      Michał

      Usuń
  6. Ja kupuje na allegro ;) Kilka razy kupowałem również na www.motokawa.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. I mniej wiecej w jakiej cenie za parę?

    OdpowiedzUsuń
  8. Źle zrozumieliśmy się. Kupowałem inne części, nie lagi ;) Lag nie zmieniałem, bo nie miałem potrzeby.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dlaczego w hondzie z 2005 roku nie mam tych regulacji przedniego zawieszenia wie ktoś?????

    OdpowiedzUsuń