Dzisiejszy temat to regulacja zawieszenia, a dokładniej to przywrócenie fabrycznych ustawień. Bez zbędnego pisania przejdę do konkretów.
Napięcie wstępne sprężyny:
Napięcie wstępne sprężyn przedniego widelca reguluje się za pomocą klucza 14mm obracając regulatorem aż do zrównania się trzeciego rowka z powierzchnią zatyczki teleskopu.
Wstępne napięcie sprężyny amortyzatora.
Amortyzator ma 7 położeń regulacji ustawienia twardości dla różnych warunków jazdy. Regulacja odbywa się za pomocą klucza hakowego.
Pozycja 1 odpowiada małemu obciążeniu motocykla i równym nawierzchnią, pozycja 2 to ustawienie standardowe, pozycje 3 do 7 odpowiednio zwiększają napięcie wstępne sprężyny dla większych obciążeń.
Siła dobicia:
Zbiornik z gazem. Regulacja za pomocą śrubokręta płaskiego, regulator wkręcić do oporu a następnie wykręcić o jeden pełny obrót.
Informacje zaczerpnięte z instrukcji obsługi.
Przywracanie standardowych ustawień zawieszenia przedniego.
Napięcie wstępne sprężyny:
Napięcie wstępne sprężyn przedniego widelca reguluje się za pomocą klucza 14mm obracając regulatorem aż do zrównania się trzeciego rowka z powierzchnią zatyczki teleskopu.
Regulacja siły tłumienia przy odbiciu:
Za pomocą śrubokręta płaskiego dokręcamy w prawo do oporu regulatory na górze amortyzatorów, następnie wykręcamy o jeden pełny obrót.
Regulacja siły tłumienia przy dobiciu:
Za pomocą śrubokręta płaskiego dokręcamy regulatory znajdujące się na dole lag w prawo do oporu, a następnie wykręcamy o jeden pełny obrót.
Przywracanie standardowych ustawień zawieszenia tylnego:
Wstępne napięcie sprężyny amortyzatora.
Amortyzator ma 7 położeń regulacji ustawienia twardości dla różnych warunków jazdy. Regulacja odbywa się za pomocą klucza hakowego.
Pozycja 1 odpowiada małemu obciążeniu motocykla i równym nawierzchnią, pozycja 2 to ustawienie standardowe, pozycje 3 do 7 odpowiednio zwiększają napięcie wstępne sprężyny dla większych obciążeń.
W moim przypadku ustawione jest na 3. |
Siła dobicia:
Zbiornik z gazem. Regulacja za pomocą śrubokręta płaskiego, regulator wkręcić do oporu a następnie wykręcić o jeden pełny obrót.
Informacje zaczerpnięte z instrukcji obsługi.
o jeden obrot? o 180 czy o 360 stopni
OdpowiedzUsuńWykręcić o jeden pełny obrót, czyli 360 stopni.
UsuńCzy jeśli ustawie wahacz tylny na 7 a mam 2 to motor uniesie się tyłem do góry ?
OdpowiedzUsuńSzczerze nie sprawdzałem czy motocykli podnosi się podczas regulacji napięcia na pewno zauważysz, że na 2 tył będzie bardziej się uginał w porównaniu do 7.
OdpowiedzUsuńDla potomnych bo komenty już stare. Ustawienie napięcia wstępnego sprężyny na 7 nie zmienia wysokości motocykla (siedzenia).
OdpowiedzUsuńZawieszenie będzie jedynie twardsze. Jak usiądziecie na moto na ustawieniu 7 to możecie odnieść wrażenie, że jest wyżej ale to nie jest prawda. Dzieje się tak ponieważ gdy siadamy na motocyklu z ustawieniem 1 to zawieszenie bardzo łatwo ugina się pod naszym ciężarem. Co za tym idzie siedzimy niżej. Na ustawieniu 7 zawieszenie nie drgnie nawet i siedzi się wyżej. Na postoju motocykl będzie miał taką samą wysokość niezależnie od ustawienia tylnego zawieszenia. Ustawienie powinno być dobrane do naszej masy i oczekiwanego przez nas komfortu. Nie ustawiajcie na 1 tylko dlatego, że lepiej sięgacie nogami do ziemi siedząc na motocyklu. Takie miękkie ustawienie może zaowocować paskudną glebą kiedy będziecie lecieli większą prędkością w łuku na nierównej drodze.
PS. Dzięki za fajny opis. Jakiś czas temu kupiłem F4i i muszę przywrócić wszystko do ustawień fabryczny a ten mały artykuł akurat fajnie zaoszczędzi mi grzebania w serwisówce.
Dlaczego u mnie nie ma takiej regulacji na lagach na górze??? :( Michał
OdpowiedzUsuńMoże nie oryginalne lagi ?
UsuńLagi oryginalne ale okazalo sie ze cebra miala dzwona i sa niefachowo wyprostowane. Może masz dojście do dobrych uzywanych czesci do takiej hondy, pasowaloby mi wymienic przednie lagi. Z góry dziękuję.
UsuńMichał
Ja kupuje na allegro ;) Kilka razy kupowałem również na www.motokawa.pl
OdpowiedzUsuńI mniej wiecej w jakiej cenie za parę?
OdpowiedzUsuńŹle zrozumieliśmy się. Kupowałem inne części, nie lagi ;) Lag nie zmieniałem, bo nie miałem potrzeby.
OdpowiedzUsuńDlaczego w hondzie z 2005 roku nie mam tych regulacji przedniego zawieszenia wie ktoś?????
OdpowiedzUsuń